کد خبر : 45250
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴

فعالیت مهدهای کودک ایلام حضوری و مجازی است

فعالیت مهدهای کودک ایلام حضوری و مجازی است

زهرا همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید فعالیت آموزشی مهدهای کودک این استان نیز آغاز شده است و همه این مراکز موظفند فعالیت ها را طبق پروتکل های بهداشتی اعلام شده بر اساس وضعیت مناطق سفید، زرد و قرمز ارایه دهند. وی

زهرا همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید فعالیت آموزشی مهدهای کودک این استان نیز آغاز شده است و همه این مراکز موظفند فعالیت ها را طبق پروتکل های بهداشتی اعلام شده بر اساس وضعیت مناطق سفید، زرد و قرمز ارایه دهند.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سازمان بهزیستی کشور برای آموزش کودکان در این مراکز، نحوه ارایه آموزش ها به کودکان بر اساس مناطق قرمز، زرد و سفید تنظیم و تلفیقی از مجازی و حضوری خواهد بود.

وی با ذکر اینکه بر اساس این دستورالعمل کودکان بالای سه سال می توانند از آموزش های حضوری و مجازی استفاده کنند، بیان کرد: در مناطق قرمز مهدهای کودک با ظرفیت یک سوم کودکان در هر شیفت، در مناطق زرد با نصف ظرفیت کودکان و در مناطق سفید نیز از نوزادان شش ماه تا کودکان چهار سال با نصف ظرفیت و گروه های پنج و شش سال بصورت کامل می توانند در مهدها پذیرش شوند.

مدیر کل بهزیستی ایلام بیان کرد: اولویت پذیرش کودکان در مناطق قرمز و زرد استان با فرزندان مادران شاغل خواهد بود.

وی اظهار کرد: این آموزش ها شامل ارایه محتوای و بسته های آموزشی ابلاغ شده مورد تایید وزارت آموزش و پرورش بوده که از طریق شبکه های مجازی توسط مربیان ارایه می شود.

وی یادآور شد: با توجه به آسیب های فضای مجازی تاکید می شود ارتباط کودک با این فضا بصورت محدود و در حد ضروری با حضور والدین صورت گیرد.

وی اضافه کرد: بر اساس این دستورالعمل تاکید شده است همه مربیان مهدهای کودک از شبکه های مجازی بومی برای ارایه مطالب آموزشی به کودکان استفاده کنند.

وی در خصوص واگذاری بخش نظارت آموزشی مهدهای کودک به آموزش و پرورش گفت: در این زمینه بهزیستی کشور اعلام آمادگی کرده ولی هنوز مصوبه ای در این خصوص به استانها ابلاغ نشده است.

همتی با اشاره به ضرر کرونا به مهدهای کودک گفت: شماری از مهدها با توجه به مشکلات مالی و کاهش درآمد به علت کاهش حضور کودکان در این مراکز درخواست تعطیلی داده اند چراکه بسیاری از آنها وامهای کلان برای تاسیس و راه اندازی اخذ کرده اند که اکنون برای بازپرداخت آن با مشکل مواجه هستند.

وی با بیان اینکه مهدهای کودک بصورت بخش خصوصی با نظارت این اداره کل فعالیت داشته، طرح های حمایتی بهزیستی از مهدهای کودک را شامل تامین یک وعده غذای گرم کودکان مناطق روستایی و محروم، تامین بخشی از شهریه کودکان سه دهک پایین درآمدی، کمک به توسعه و تجهیز روستا مهدها و مهدهای مناطق حاشیه و محروم برشمرد.

۳۳۰ مهد کودک شهری و روستایی در استان ایلام فعالیت دارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.