کد خبر : 4297
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶

طرح شوق مادری در سه استان محروم کشور اجرا می شود

طرح شوق مادری در سه استان محروم کشور اجرا می شود

فریبا درخشان نیا در گفت و گو با خبرنگار ما در ایلام افزود: این طرح با هدف بهینه سازی نسل و افزایش سطح سلامت نسل آینده ، حفظ سلامت مادران و تحکیم بنیان خانواده ها برای نخستین بار نیمه دوم امسال در سه استان محروم کشور از جمله ایلام اجرا می شود. وی با اشاره

فریبا درخشان نیا در گفت و گو با خبرنگار ما در ایلام افزود: این طرح با هدف بهینه سازی نسل و افزایش سطح سلامت نسل آینده ، حفظ سلامت مادران و تحکیم بنیان خانواده ها برای نخستین بار نیمه دوم امسال در سه استان محروم کشور از جمله ایلام اجرا می شود.
وی با اشاره به رسالت این سازمان به عنوان متولی سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه ادامه داد: این طرح نیز با هدف افزایش سطح سلامت اجتماعی خانوارهای ایرانی اجرا می شود.
مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی اضافه کرد: در اجرای این طرح مادران از نظر جسمی و روانی از قبل بارداری تا سن پنج سالگی کودک آموزش های لازم را کسب کرده و بسته های خدمتی متعددی در زمینه های مختلف از جمله روانشناختی، امنیت غذایی و غیره دریافت می کنند.
درخشان نیا با بیان اینکه مخاطب این طرح تمامی مادران اعم از مددجویان زیر پوشش و غیر پوشش هستند، افزود: کلیه زنان جوان در سن باروری می توانند بصورت داوطلبانه در این طرح مشارکت داشته تا فرزندانی سالم وارد جامعه کنند.
وی ابراز امیدواری کرد در صورت موفقیت این طرح در استان های بیشتری اجرا شود.

*** سرپرستی ۵۰۰ هزار نفر در کشور توسط زنان سرپرست خانوار
درخشان نیا با اشاره به اینکه هم اینک ۱۸۰ هزار زن سرپرست خانوار مددجوی این سازمان هستند، گفت: این افراد جمعیتی بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر را سرپرستی می کنند.
وی علت اصلی سرپرست خانوار شدن این زنان را به ترتیب طلاق، فوت و از کارافتادی همسر عنوان کرد و گفت: این نسبت در برخی استان ها متفاوت است.
وی با اشاره به روند صعودی آمار زنان سرپرست خانوار در کشور گفت: خروج سالانه ۱۰ درصدی این زنان در دستور کار بهزیستی قرار داشته و این سازمان در قالب سه راهبرد حمایتی و مساعدت های اجتماعی با پرداخت مستمری و بیمه های اجتماعی، توانمندسازی با هدف خوداتکایی و استقلال مالی و اجتماعی و همچنین سلامت اجتماعی از این افراد حمایت می کند.
درخشان نیا همچنین از اجرای طرح غربالگری سلامت جسمی زنان در برخی استان های کشور خبر داد و گفت: در این طرح زنان مددجوی زیر پوشش با مراجعه به مراکز درمانی از نظر جسمی غربالگری شده و در صورت نیاز مالی از سوی بهزیستی حمایت می شوند.

*** حمایت بهزیستی از ۷۸ هزار دانش آموز فرزند زنان سرپرست خانوار
وی همچنین با اشاره به پوشش ۷۸ هزار دانش آموز مددجوی زیر پوشش به عنوان فرزندان زنان سرپرست خانوار گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید حمایت مالی برای تامین هزینه تحصیلی این دانش آموزان در دستور کار قرار دارد.
به گفته مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی، علاوه بر اینکه ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در این زمینه اختصاص یافته از محل مشارکت های مردمی و بودجه های استانی و موسسه های خیریه نیز از این دانش آموزان حمایت خواهد شد.
درخشان نیا همچنین از شناسایی و معرفی ۶۰ دانش آموز و دانشجوی نخبه مددجوی زیر پوشش به یکی از بنیادهای نیکوکاری خبر داد تا از بورسیه تحصیلی و حمایت های این موسسه در سال تحصیلی جدید برخوردار شوند.
درخشان نیا به منظور شرکت در همایش روز خانواده و بازدید از طرح های اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار بهزیستی امروز چهارشنبه به استان ایلام سفر کرده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.