کد خبر : 46974
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

شبکه آبرسانی و فاضلاب مهران ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

شبکه آبرسانی و فاضلاب مهران ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

احمد کرمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: این پروژه شامل ۴۶ کیلومتر خط انتقال آب و ۲۰ کیلومتر شبکه توزیع در شهر مهران است که تاکنون ۲۷ کیلومتر خط انتقال آن انجام شده است. وی افزود: پنج هزار و ۵۰۰ مترمکعب مخزن بتنی و ۲ ایستگاه پمپاژ نیز پیش‌بینی

احمد کرمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: این پروژه شامل ۴۶ کیلومتر خط انتقال آب و ۲۰ کیلومتر شبکه توزیع در شهر مهران است که تاکنون ۲۷ کیلومتر خط انتقال آن انجام شده است.

وی افزود: پنج هزار و ۵۰۰ مترمکعب مخزن بتنی و ۲ ایستگاه پمپاژ نیز پیش‌بینی شده که هم‌اکنون راه‌اندازی ایستگاه‌های پمپاژ در حال انجام است.

معاون استاندار ایلام خرید و راه‌اندازی سه دستگاه دیزل ژنراتور، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه و جابجایی و نصب ۲ مخزن ۵۰۰ مترمکعبی فلزی هوایی را از دیگر مشخصات پروژه توسعه آبرسانی و فاضلاب مهران عنوان کرد.

کرمی یادآور شد: میزان پیشرفت این پروژه به ۵۰ درصد رسیده و تاکنون ۳۶ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.

وی تاکید کرد: امسال ۵۰ میلیارد ریال برای ادامه کار پیش‌بینی شده اما بهره‌برداری نهایی از پروژه توسعه و تقویت شبکه آبرسانی و فاضلاب شهرستان مهران نیازمند ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار است.

ساماندهی چشمه‌های آبگرم ۶۸۰ هکتار اراضی دهلران را آبی می‌کند

معاون عمرانی استاندار ایلام یکی دیگر از پروژه‌های در دست اجرای استان در حوزه آبرسانی را ساماندهی چشمه‌های آبگرم دهلران اعلام کرد و گفت: هدف از اجرای این پروژه حذف گازهای گوگردی (H۲S) و رفع معضل زیست محیطی ناشی از آن است.

وی افزود: پراکنش گازهای گوگردی منطقه خسارات اقتصادی بسیاری را به لوازم تاسیسات فلزی شهری و خانگی وارد که لزوم اجرای این پروژه را بیش از پیش ضروری کرده است.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: پروژه ساماندهی چشمه‌های آبگرم دهلران در کنار آثار زیست محیطی که به دنبال دارد، می‌تواند در تامین حق آبه کشاورزی جنوب شهر دهلران نیز مورد استفاده قرار گیرد.

کرمی تاکید کرد: این پروژه ۶۸۰ هکتار از اراضی دهلران را تحت پوشش قرار می‌دهد و به این منظور ۶ هزار و ۲۲۵ متر لوله‌های آبرسان به قطر ۷۱۰ میلیمتر از جنس پلی‌اتیلن بکار خواهد رفت.

وی احداث حوضچه رسوب‌گیر و دهانه آبگیر بتنی را از مشخصات این پروژه عنوان و اضافه کرد: امسال ۱۱۵ میلیارد ریال برای ساماندهی چشمه های آبگرم دهلران تخصیص یافته اما بهره‌برداری نهایی از آن نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش ایرنا، چشمه‌های آبگرم دهلران با دمای حدود ۵۰ درجه سانتیگراد دارای چشمه‌های بهداشتی آب گرم و استخرهای لجن درمانی بوده و آب آن در طول روز با توجه به انعکاس نور خورشید به صورت هفت رنگ خود را نشان می‌دهد.

این چشمه‌ها برای درمان بیماری‌هایی همچون رماتیسم، حساسیت، دمل، زخم ها و همچنین شکستگی استخوان و کوفتگی بسیار موثر است.

خاصیت گوگردی این چشمه‌ها باعث خسارت و آسیب لوازم برقی و فلزی شهروندان و همچنین تجهیزات پزشکی مراکز درمانی و بیمارستان این شهرستان شده است.

چشمه‌های آبگرم با خواص درمانی و گوگردی در فاصله سه کیلومتری شهر دهلران در دامنه کوه سیاه‌کوه و نزدیک به غار خفاش قرار دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.