کد خبر : 44439
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸

وزیر ارتباطات در دیدار با نمایندگان کمیته سنا:

رشد صنعت ICT حاصل تلاش بخش خصوصی است

رشد صنعت ICT حاصل تلاش بخش خصوصی است

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز در دیدار با نمایندگان کمیته سنا (سندیکای مخابرات ایران، نظام صنفی یارانه‌ای کشور، اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران) و با حضور جمعی از مدیران و معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رشد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز در دیدار با نمایندگان کمیته سنا (سندیکای مخابرات ایران، نظام صنفی یارانه‌ای کشور، اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران) و با حضور جمعی از مدیران و معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رشد اقتصادی بخش صنعت ICT کشور در دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به ابتدای دولت یازدهم قابل‌توجه بوده است.

وی افزود: سهم اقتصاد دیجیتال در GDP (تولید ناخالص داخلی کشور) به ۶.۵ رسیده است و سهم بازار ICT که حاضران این جلسه آن را مدیریت می‌کنند ۴.۵ درصد شده است و این رشد ۱.۷ دهم برابری را نسبت به آنچه در ابتدای دولت یازدهم بوده، نشان می‌دهد.

سهم اقتصادی این هسته مرکزی البته بزرگ نیست و در کشورهای مختلف بین ۲تا۵ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) است و در ایران در سال گذشته به ۳.۴ درصد رسید که نسبت به سال ۹۵ رشد ۵۲درصدی را تجربه کرده است (در برابر با رشد اقتصادی منفی ۴ درصدی سال ۹۷).

به گزارش ایرنا سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی کشور، در آغاز دولت یازدهم ۲.۶ درصد بود که در پایان سال گذشته به ۶.۵ درصد رسید. پیش‌بینی وزارت ارتباطات این است که تا پایان امسال، سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص کشور به ۶.۸۷ درصد برسد و یک سال بعد شرایط طوری پیش برود تا بتوان این درصد را به۷.۴۵ درصد افزایش داد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: رشد و توسعه صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رشد اقتصادی و رفاه مردم را رقم‌ زده است. در طول هفت سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم، مشترکان اینترنت در کشور ۵.۶ برابر افزایش داشته است، متوسط سرعت اینترنت هم ۲۷ برابر شد و متوسط قیمت بر اساس حجم نصف شده است.

بنابر آخرین گزارش عملکرد وزارت ارتباطات، در آغاز دولت یازدهم ضریب نفود پهن‌باند سیار در کشور ۱.۵۳ درصد بود که در پایان سال ۹۸ این عدد به ۷۵.۵ درصد رسید. پیش بینی وزارت ارتباطات این است که پایان امسال ضریب نفوذ ۸۶.۹درصدی را تجربه کنیم و این عدد در پایان سال بعد به ۸۸.۹ درصد برسد.

آذری جهرمی تأکید کرد: همه این اتفاقات حاصل تلاش بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بوده است که در کنار هم این رشد را در کشور رقم زدند؛ بنابراین بخش خصوصی در توسعه صنعت ICT در کشور نقش ویژه حائز اهمیتی داشته است.

در ابتدای این جلسه نمایندگان کمیته سنا به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات حوزه کاری و همچنین موانع و مشکلات پیش روی خود پرداختند که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برخی از مشکلات و موانع پیش روی فعالان بخش حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات راهکارهایی را مطرح کرد و برای تعدادی دیگر قول پیگیری داد./ایرنا

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.