کد خبر : 44883
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲

استاندار:

تمامی مناطق محروم ایلام تحت پوشش قرارگاه سازندگی قرار می گیرد

تمامی مناطق محروم ایلام تحت پوشش قرارگاه سازندگی قرار می گیرد

قاسم سلیمانی ‌دشتکی شامگاه سه شنبه در نشست رفع مشکلات روستای سیکان از توابع شهرستان دره شهر که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، فرمانده سپاه استان، معاون امور عمرانی استانداری برگزار شد، به تشکیل قرارگاه سازندگی استان اشاره کرد و افزود: این قرارگاه در جهت محرومیت زدایی مناطق مختلف

قاسم سلیمانی ‌دشتکی شامگاه سه شنبه در نشست رفع مشکلات روستای سیکان از توابع شهرستان دره شهر که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، فرمانده سپاه استان، معاون امور عمرانی استانداری برگزار شد، به تشکیل قرارگاه سازندگی استان اشاره کرد و افزود: این قرارگاه در جهت محرومیت زدایی مناطق مختلف استان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: ۲ سال پیش بحث مسائل و مشکلات ملکشاهی پیش آمد و برای رفع محرومیت این منطقه تلاش ها و رایزنی های فراوانی صورت گرفت تا به عنوان‌ پایلوت محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان کشور در استان قرار گرفت.

استاندار ایلام افزود: اما پیگیری‌ های لازم توسط مسوولان محلی برای اجرای تعهدات صورت نگرفت و از این بابت آنجور که باید و شاید از فرصت بدست آمده‌ استفاده نشده است.

سلیمانی دشتکی سه پروژه مهم آبرسانی، پروژه آب شیرین کن و بیمارستان را از مطالبات اصلی مردم شهرستان ملکشاهی عنوان کرد و گفت: دستگاه های متولی در این خصوص اقدام قابل توجهی انجام نداده اند تا اینکه برای این مهم ضرب الاجل تعیین شد تا شاهد رفع این مشکلات باشیم.

وی به تشکیل قرارگاه سازندگی در سال ۹۹ اشاره کرد و یادآور شد: اگرچه در اوایل بحث محرومیت زدایی هلیلان در این قرارگاه مورد تاکید بود اما امروز این قرارگاه گستره ای به وسعت مناطق محروم استان دارد.

استاندار ایلام اضافه کرد: در زیرمجموعه این قرارگاه سه کارگروه محرومیت زدایی اجتماعی، عمرانی و اقتصادی تشکیل داده ایم که هر هفته گزارش کارهای انجام شده در این حوزه را گزارش می کنند و در پایان هر ماه در نشست قرارگاه سازندگی استان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

سلیمانی دشتکی به دومین گام مهم استان در راستای رفع محرومیت اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰ تا ۱۵ بار با مسئولان بنیاد مستضعفان کشور برای تحت پوشش قرار دادن شهرستان تازه تاسیس و محروم هلیلان بحث و رایزنی شد تا سرانجام موفق شدیم برای اولین بار در کشور در یک استان دو شهرستان تحت محرومیت زدایی این بنیاد قرار گیرد.

وی ادامه داد: در دیدارها و رفت و آمدهای مسئولان بنیاد مستضعفان کشور و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری موفق شده ایم در مجموع ۵۰۰ میلیارد ریال که ۴۰۰ میلیارد ریال برای هلیلان و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز برای ملکشاهی اختصاص بدهیم.

استاندار ایلام با تاکید بر توجه ویژه مسوولان استان به مناطق محروم استان، تاکید کرد: اگر به سراغ مشکلات مردم نرویم مشکلات به سراغ ما خواهد آمد، بنابراین همینجا از مدیران استان می خواهم پیش دستی کنند و به سراغ مشکلات مردم بروند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه هر نقطه محروم در استان باید تحت پوشش قرارگاه سازندگی استان قرار گیرد، اضافه کرد: دستگاه های متولی برای رفع محرومیت از چهره منطقه محروم سیکان نیز دست بکار شوند.

وی لازمه محرومیت زدایی را داشتن روحیه جهادی دانست و گفت: باید با عزم جدی و قوی و روحیه جهادی در این عرصه خطیر وارد شد.

گفتنی است این نشست که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، فرمانده سپاه استان و مسئولان دستگاه های اجرایی استان و به ریاست استاندار ایلام رئیس قرارگاه سازندگی استان برگزار شد مسائل و مشکلات روستای سیکان از توابع شهرستان دره شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در راستای رفع مسائل و مشکلات و موانع از جمله تشکیل قرارگاه سازندگی سیکان در دره شهر و نظارت فرمانداری شهرستان بر این قرارگاه، بهسازی روستا، جدول ها و آسفالت و مرمت ساختمان ها توسط بنیاد مسکن و دیگر دستگاه های ذی ربط، آماده شدن زیرساخت های روستا تا دو ماه آینده، ایجاد آسفالت و جدول و مسجد و حسینه تا پایان سال اتخاد شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.