تاریخ انتشار : شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹

تشریح اقدامات راه وشهرسازی استان در شهرستان ایوان درجلسه شورای اداری این شهرستان 

تشریح اقدامات راه وشهرسازی استان در شهرستان ایوان درجلسه شورای اداری این شهرستان 
ندای زاگرس - مهندس عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان درجلسه شورای اداری شهر ایوان که باحضور نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی برگزار شد اقدامات این اداره کل در شهرستان ایوان را تشریح کرد.

 

به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه و شهرسازی استان ایلام مدیرکل این دستگاه اجرایی در این جلسه گفت: احداث راه آهن در یک قطعه ۱۷ کیلومتری با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان ازسمت اسلام آباد آغاز شده که برای تسریع اجرای این قطعه واجرایی قطعات دیگر به سمت شهرستان ایوان و ایلام می بایست تخصیص اعتبار افزایش یابد.

مهندس بهادری درخصوص چهار خطه شدن قطعات باقیمانده ایلام- ایوان- قلاجه گفت: مقدمات اخذ مجوز ماده ۲۳ و درپیوست بودجه قرار گرفتن این مسیر فراهم شده که در صورت تحقق این مهم اجرایی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی ضمن اعلام آخرین مراحل نصب تأسیسات تکمیلی تونل قلاجه، درمورد ادامه احداث کنارگذر ایوان گفت: بحث تملک اراضی محدوده این طرح درسال گذشته به انجام رسید و کار پیمانکار قبلی خاتمه یافت و ادامه اجرای این پروژه در دو قطعه تعریف شده که قطعه اول در حال انعقادقرارداد است و قطعه دوم نیز در دست مناقصه قرار دارد.

مهندس بهادری در مورد طرح جامع شهر ایوان گفت: این طرح تا پایان نیمه اول سال جاری نهایی خواهد شد.

وی افزود: برای آسفالت معابر بافت‌های فرسوده شهر ایوان ۲۰۰ تن قیر رایگان به ارزش ۲ میلیارد تومان از طرف راه و شهرسازی استان در اختیار شهرداری ایوان قرار داده شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان استفاده از ظرفیت تسهیلات کم بهره برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهر ایوان مانند تمام شهرهای استان را فرصت ارزشمندی خواند و افزود:  برای احداث هر واحد در بافت فرسوده مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات( مراکز استانها۳۵۰ میلیون تومان)  در نظر گرفته شده است.

همچنین برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن با توجه به سهمیه احداث ۱۰۷۷ واحد شهر ایوان ظرف چهار سال  تا کنون ۶ قطعه زمین در شهر ایوان تأمین شده و احداث ۳۲ واحد نیز تا مرحله اسکلت بندی پیش رفته است و در مرحله جدید ۲۱۷۸ نفر برای نهضت ملی این شهرستان ثبت نام کرده اندو به زودی با پایش متقاضیان جدید نهضت ملی مسکن تعداد واحدهای بیشتری جهت احداث تخصیص خواهد یافت.

مهندس بهادری در مورد تکمیل مسجد جامع شهر ایوان نیز گفت: احداث این مسجد ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، کار پیمانکار قبلی خاتمه یافته و در حال انتخاب ÷یمانکار جدید برای تکمیل این طرح هستیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.