کد خبر : 25094
تاریخ انتشار : جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴

برپایی ۹ کارگاه تخصصی هنرهای تجسمی در ایلام

برپایی ۹ کارگاه تخصصی هنرهای تجسمی در ایلام

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام روز جمعه به خبرنگار ما گفت: در این جشنواره اساتید برجسته و طراز اول حوزه هنرهای تجسمی در رشته های ارتباط تصویری(پوستر)، تصویر سازی، خوشنویسی، طراحی، عکاسی، مجسمه سازی، کاریکاتور، نقاشی و نگارگری مشغول اموزش هستند. وی از جمله شخصیت های معروف و اساتید

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام روز جمعه به خبرنگار ما گفت: در این جشنواره اساتید برجسته و طراز اول حوزه هنرهای تجسمی در رشته های ارتباط تصویری(پوستر)، تصویر سازی، خوشنویسی، طراحی، عکاسی، مجسمه سازی، کاریکاتور، نقاشی و نگارگری مشغول اموزش هستند.

وی از جمله شخصیت های معروف و اساتید شرکت کننده در این جشنواره را صداقت جباری، جمال رحمتی، بهرام عظیمی، شمس الدین مرادی، کیومرث صادقیان، مهدی علایی نژاد، رضا عابدینی، فرهاد فزونی، احسان عبداللهی، حسین غلامی، جمال عرب زاده، داریوش حسینی، کیارنگ علایی، اسماعیل عباسی، کامبیز صبری، مهدی مقیم نژاد،بهرام عظیمی، علی ذاکری،خسرو خسروی، صدیقه احمدی، احمد نادعلیان، جلیل جوکار و غیره عنوان کرد که به عنوان داور و اساتید کارگاه های جنبی این جشنواره حضور دارند.

وی اظهار کرد: این جشنواره به منظور گسترش و پیشبرد سطح هنری هنرمندان جوان و ارتقا توان تخصصی آنها و با هدف شناسایی و معرفی جوانان هنرمند کشور با حضور استادان برجسته دانشگاه و هنرمندان برگزیده تجسمی از ۳۰ مرداد تا سوم شهریورماه در این استان در حال برگزاری است.

وی با ذکر اینکه بیش از ۱۰۰ هنرمند جوان کشور در این جشنواره حضور دارند، ادامه داد: برای اجرای این برنامه جوانان هنرمند برتر استان ها انتخاب و با حضور در کارگاه های این جشنواره به خلق و تولید آثار هنری در کارگاه های آموزشی زیر نظر اساتید شرکت کننده پرداخته و در نهایت اثر آنها انتخاب می شود.

رحمتی با بیان اینکه فلسفه ی وجودی جشنواره ملی هنرهای تجسمی پیداکردن استعدادهای جوان است اظهار کرد: در این جشنواره اساتید باسابقه دانشگاه و هنرمندان سرشناس حوزه هنرهای تجسمی شرکت دارند.

عنوان جشنواره بیست و ششم هنرهای تجسمی کشور به میزبانی استان ایلام نرسیده به درخت، دو قدم مانده به گل نامگذاری شده است.

این جشنواره هم اینک در محل دانشگاه ایلام در حال برگزاری است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.