تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰

برخورداری هفت هزار و ۲۵۵ مددجوی ایلامی از خدمات بیمه سلامت

برخورداری هفت هزار و ۲۵۵ مددجوی ایلامی از خدمات بیمه سلامت
ایلام - مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: هفت هزار و ۲۵۵ نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از خدمات بیمه سلامت در این استان استفاده می کنند.

 

نورالدین رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ما اظهار داشت: ۲۳ هزار نفر از روستاییان و عشایر استان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند و ۷۶ درصد بیمه شدگان به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ گونه وجهی تحت پوشش و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی افزود: همچنین طرح بیمه سلامت همگانی رایگان برای ساکنان محلات کم برخوردار و حاشیه‌نشینان شهرها اجرا می شود.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام ادامه داد: امسال با اجرای این طرح کلیه افرادیکه فاقد پوشش بیمه درمانی باشند، به صورت رایگان تحت پوشش قرار می گیرند و اجرای این طرح باعث آرامش و امنیت مردم استان در بخش سلامت و درمان و سلامت می شود.

رحیمی ادامه داد: توسعه نظام بیمه سلامت کشور از مهم‌ترین فرامین مورد تاکید در سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه و یکی از اهداف اصلی سازمان بیمه سلامت کشور است.

وی گفت: با تشکیل سازمان بیمه سلامت زمینه تحقق اهداف بلندی همچون عدالت محوری، ارتقاء سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت کاهش و پرداخت از جیب بیمه شدگان رفع همپوشانی و گسترش برنامه پزشک خانواده فراهم شده است.

رحیمی یادآور شد: بیمه سلامت سبب پوشش تعداد ۳۵۷ هزار نفر از جمعیت ایلام در قالب صندوق های کارکنان دولت، بیمه درمان ایرانیان، صندوق سایر اقشار، سلامت همگانی روستاییان و عشایر شده است.

وی عنوان کرد: جهت ارائه خدمت به بیمه‌شدگان تحت‌ پوشش ۳۶۱ مرکز و موسسه بهداشتی درمانی طرف قرارداد این بیمه قرار دارند.

مدیر کل بیمه سلامت ایلام تصریح کرد: این بیمه سالانه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه درمان بیمه شدگان را پرداخت می کند و هم اکنون با الکترونیکی شدن خدمات افراد می توانند بدون دفترچه تنها با ارائه کد ملی از مزایای بیمه‌ای در مراکز درمانی تحت قرارداد بهره ببرند.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بالغ بر ۴۷۰ میلیارد ریال به مراکز و موسسات درمانی طرف قرارداد جهت هزینه این بیماران کرونایی تحت پوشش این بیمه پرداخت شد.

هفت هزار و ۲۵۵ از مددجویان کمیته امداد استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت ایلام با بیان اینکه بیماران تحت پوشش کمیته امداد در صورت بستری و رعایت نظام ارجاع وجهی را پرداخت نخواهند کرد، اظهار داشت: هفت هزار و ۲۵۵ نفر از مددجویان کمیته امداد در مناطق شهری تحت پوشش بیمه سلامت استان ایلام قرار دارند.

رحیمی عنوان کرد: با اجرای این طرح سهم سازمان بیمه سلامت در قالب نظام ارجاع برای بیمه‌شدگان کمیته امداد معادل ۹۵ درصد خواهد بود و پنج درصد دیگر از محل منابع طرح تحول سلامت از طریق وزارت بهداشت تأمین می شود.

حمایت سازمان بیمه سلامت از بیماران خاص

مدیر کل بیمه سلامت ایلام با اعلام حمایت سازمان از بیماران خاص گفت: سازمان بیمه سلامت بیماران خاص از جمله هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، ام اس و پیوند کلیه را در مراکز خدمات درمانی دولتی به صورت رایگان درمان می شوند و از بیمه سلامت برخوردار هستند.

ایلام دارای رتبه اول طرح نسخه نویسی الکترونیکی است

مدیرکل بیمه سلامت ایلام با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک اظهار داشت: این مهم از الزامات قانون در برنامه های پنج ساله چهارم، پنجم و ششم توسعه بوده که خوشبختانه در استان پیشرفت بسیار خوبی داشته و در زمینه اجرای طرح ایلام رتبه اول کشور را دارد.

رحیمی با بیان اینکه به بیمه شدگان این سازمان با ارائه کد ملی خدمات درمانی دریافت می کنند، افزود: مراجعه به دفاتر پیشخوان برای شناسایی اولیه با شماره گیری #۱۶۶۶* برای اطلاع از داروهای تجویزی و تماس با سامانه ۱۶۱۶ برای اطلاع از داروهای تجویزی با سامانه ۱۶۱۶ برای ارائه نظرات، پیشنهادات و پاسخگویی به سوالات راههای ارتباط بیمه شدگان با بیمه سلامت است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.