کد خبر : 4588
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

همزمان با گرامیداشت هفته سالمندان

نماینده مردم در مجلس از مادران خانه سالمندان ایلام دلجویی کرد

نماینده مردم در مجلس از مادران خانه سالمندان ایلام دلجویی کرد

در این بازدید مدیر کل امور اجتماعی استانداری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و مدیر کل و مسئولان بهزیستی ایلام نیز حضور داشتند. مسئولان در این دیدار صمیمی با حضور در بخش های مختلف این مرکز ضمن اهدا شاخه های گل به سالمندان و دلجویی از آنها به گفتگو با ساکنان این

در این بازدید مدیر کل امور اجتماعی استانداری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و مدیر کل و مسئولان بهزیستی ایلام نیز حضور داشتند.
مسئولان در این دیدار صمیمی با حضور در بخش های مختلف این مرکز ضمن اهدا شاخه های گل به سالمندان و دلجویی از آنها به گفتگو با ساکنان این مرکز پرداختند.
شادمهر کاظم زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تاکید بر احیا و زنده نگه داشتن فرهنگ تکریم سالمندان گفت: تمامی دستگاه های متولی در این زمینه مسئول بوده و باید جایگاه این قشر در جامعه بیش از پیش حفظ شود.
وی با اشاره به روند رو به رشد جمعیت کشور به سمت سالمندی افزود: در این زمینه زیر ساختهای لازم برای خدمات رسانی بهتر به این قشر در جامعه باید فراهم شود.
مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه هم اینک ۳۸ سالمند در این مرکز بصورت شبانه روزی نگهداری می شوند گفت: این اداره کل به ازای هر سالمند شش میلیون و ۵۰۰هزار ریال یارانه بصورت ماهانه به این مرکز پرداخت می کند.
زهرا همتی بیان کرد: علاوه بر این در مرکز سالمندان آرامش (ویژه مردان) در شهرستان ایوان نیز ۲۳سالمند مرد نگهداری می شوند.
وی با ذکر اینکه این مراکز بصورت خصوصی فعالیت دارند، افزود: خوشبختانه فرهنگ سپردان سالمندان به مراکز بهزیستی در ایلام نسبت به سایر مناطق کشور ضعیف بوده و درصد کمی از این افراد به مراکز بهزیستی سپرده می شوند.
وی جمعیت سالمندان استان را حدود ۵۰هزار نفر عنوان کرد که از این شمار حدود چهار هزار نفر از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.
در ادامه مدیر کل امور اجتماعی استاندار ایلام با همراهی مدیر کل بهزیستی با حضور در منزل دو ناشنوای زن
در شهر ایلام از این توانخواهان تقدیر کردند.
هشتم و نهم مهرماه به ترتیب به عنوان روز جهانی ناشنوایان و روز جهانی سالمندان نامگذاری شده اند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.