کد خبر : 17836
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹

وزیر فرهنگ:

دغدغه ویرانی زبان فارسی را جدی‌تر بگیریم

دغدغه ویرانی زبان فارسی را جدی‌تر بگیریم

مقام معظم رهبری شامگاه پانزدهمین شب از ماه مبارک رمضان امسال نیز، مطابق رسم چندساله میزبان شعرای جوان و پیشکسوت، اهالی فرهنگ و قلم و استادان زبان و ادب فارسی بودند. ایشان در این دیدار در مورد زبان فارسی گفتند: من راجع به زبان فارسی حقیقتاً نگرانم؛ زیرا در جریان عمومی، زبان فارسی در حال

مقام معظم رهبری شامگاه پانزدهمین شب از ماه مبارک رمضان امسال نیز، مطابق رسم چندساله میزبان شعرای جوان و پیشکسوت، اهالی فرهنگ و قلم و استادان زبان و ادب فارسی بودند.
ایشان در این دیدار در مورد زبان فارسی گفتند: من راجع به زبان فارسی حقیقتاً نگرانم؛ زیرا در جریان عمومی، زبان فارسی در حال فرسایش است.
سیدعباس صالحی نیز بعد از این دیدار نوشته ای در حساب کاربری توئیتر خود منتشر و در آن تاکید کرد: رهبری از آلودگی و ویرانی زبان فارسی بیم دادند. این که قرن‌ها شاعران پاسدار این گنج بودند و اکنون رسانه‌ها در تاراج آنند.
«این هشدار از اعماق جان‌شان بود. هم در سخنان قبل از نماز، هم در جلسه عام و هم در گفت وگوی خصوصی پس از آن. این دغدغه را جدی‌تر بگیریم».
همچنین حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار شامگاه دوشنبه (۳۰ اردیبهشت)، در خصوص زبان فارسی افزودند: من از صداوسیما گله‌مندم، به دلیل اینکه به جای ترویج زبان صحیح و معیار و زبان صیقل‌خورده و درست، گاهی زبان بی‌هویت و تعابیر غلط و بدتر از همه تعابیر خارجی را ترویج می‌کند. انتشار فلان لغت فرنگی یک مترجم یا نویسنده از تلویزیون، موجب عمومی شدن آن لغت و آلوده شدن زبان به زوائد مضرّ می‌شود.
ایشان با تقبیح استفاده فراوان از لغات بیگانه در رسانه‌ها، خطاب به مسئولان تأکید کردند: نگذارید زبان فارسی دچار فرسودگی و ویرانی شود.
در این دیدار ۲۹ شاعر جوان و پیشکسوت اشعار خود را در حضور رهبر انقلاب اسلامی قرائت و پیش از نماز مغرب و عشا نیز تعدادی از شاعران از نزدیک با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو و آثار خود را به ایشان تقدیم کردند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.