کد خبر : 3092
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

استاندار:

۳۳ درصد تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی در ایلام پرداخت شد

۳۳ درصد تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی در ایلام پرداخت شد

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موانع و سختی های ایجاد اشتغال وجود بروکراسی شدید اداری در استان است و در کنار آن پاشنه آشیل کشور بیکاری جوانان تحصیل کرده است که باید برای

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موانع و سختی های ایجاد اشتغال وجود بروکراسی شدید اداری در استان است و در کنار آن پاشنه آشیل کشور بیکاری جوانان تحصیل کرده است که باید برای آن چاره جویی شود.
وی ادامه داد: برای رفع این مشکل در ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد سرمایه گذاری و پنجره واحد پیگیری های مستمری انجام شده است.
استاندار ایلام افزود: به منظور تسریع در ایجاد اشتغال و جهت دهی به جوانان جویای کار سعی شده تا با صدور پروانه بی نام بخش اعظمی از بروکراسی اداری و استعلام ها اخذ و شغل به جوان معرفی شود.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: همچنین از فرمانداران و مدیران دستگاه ها خواسته شده که پروژه های قابل اجرا را بر اساس ظرفیت شهرستان شناسایی و به افراد جویای کار معرفی کنند.
وی با اشاره به بازدید خود از سامانه سامد یادآور شد: بیش از ۵۰ درصد درخواست ها در سامانه سامد امروز اشتغال بود که این امر نشان از بیکاری بالاست.
استاندار ایلام گفت: تسهیلات بسیار خوبی در بخش اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی توسط دولت اختصاص یافته که امیدواریم با همراهی بانک ها طرح های معرفی شده منجر به ایجاد اشتغال و رونق تولید شوند.
وی درصد پرداختی اعتبارات تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی در استان را ۳۳ درصد اعلام کرد و افزود: حدود ۴۲ درصد نیز در دست بررسی است که امیدواریم هر زودتر تعیین تکلیف شوند.
استاندار ایلام گفت: استان ایلام همه پتانسیل های ایجاد اشتغال در همه بخش های نفت و گاز، کشاورزی، صنایع پتروشیمی و پایین دستی، مرز و صادرات، اربعین و … را دارد و نیارمند همت برای ایجاد شغل است.
سلیمانی دشتکی گفت: ۱۸ هزار میلیارد ریال برای مهار آب های مرزی اختصاص یافته‌ که درصد اراضی آبی را از ۵۰ هزار به ۱۰۸ هزار هکتار افزایش می دهد
وی افزود: بخش کشاورزی با همه ظرفیت ها در صورت ایجاد اشتغال در صنایع تبدیلی و تکمیلی، گلخانه ای، کشت و صنعت و … می تواند اقتصاد استان را متحول کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این نشست گفت: به منظور تسریع و رصد اشتغال استان امسال تاکنون ۱۲ کارگروه اشتغال و ۶۱ جلسه کمیته فنی برگزار شده است‌
شکرالله شیرخانی اظهار کرد: در پرداخت تسهیلات اشتغال تنها توزیع پول که منجر به ایجاد اشتغال نشود ملاک نیست، تمام تلاش ما جذب تسهیلات و نظارت مستمر برای ایجاد اشتغال مولد و‌پایدار است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.